Третиране на разходи по обзавеждане на помещения, които се ползват като обучителен център за служители
Отговор, предоставен от
Христо Досев
Христо Досев
на 12 Апр 2024
Въпрос:
Дружеството има сключен договор за наем на помещения в сграда, които използваме като обучителен център за целите на дейността на служителите на дружеството. Срокът на договора за наем е 3 год. при месечен наем от 4 хил. лева. В наетите помещения са извършени дейности, свързани с освежаване – грундиране и боядисване на стени. Освен тях има изграждане на въздуховодна система - доставка и монтаж на тръби и инсталация на компресор (за целите на обучението), изграждане на преградни стени и поставяне на алуминиеви врати. Има направени и дейности по ремонт на пода – поставяне на саморазливна замазка. Общата стойност на направените разходи е 15 хил. лв. Договорните взаимоотношения не предвиждат направените разходи да бъдат за сметка на наема, т.е. дружеството ни поема всички направени разходи за своя сметка. Дружеството ни прилага международните счетоводни стандарти, а приетият праг на същественост е 700 лв.
1. Как да третираме извършените разходи в данъчен и в счетоводен аспект? Кои следва да заведем като активи, и за какъв срок, в данъчния и в счетоводния амортизационен план?
2. Какво ще е данъчното и счетоводно третиране на заведените активи:
a) Когато договорът ни за наем изтече след 3 години?
b) Ако се прекрати предсрочно след втората година?
c) Ако дружеството реши да го удължи за допълнителни 2 години (срокът да стане 3+2 години)? Решението за удължаване ще вземем след изтичане на първата година от първоначалното сключване на договора.
1. Как да третираме извършените разходи в данъчен и в счетоводен аспект? Кои следва да заведем като активи, и за какъв срок, в данъчния и в счетоводния амортизационен план?
2. Какво ще е данъчното и счетоводно третиране на заведените активи:
a) Когато договорът ни за наем изтече след 3 години?
b) Ако се прекрати предсрочно след втората година?
c) Ако дружеството реши да го удължи за допълнителни 2 години (срокът да стане 3+2 години)? Решението за удължаване ще вземем след изтичане на първата година от първоначалното сключване на договора.
Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете цялата статия
Третиране на разходи по обзавеждане на помещения, които се ползват като обучителен център за служители
Бележка: Пълният текст на статията е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.
Влизане в акаунта
Защо да се регистрирам?
- експерти на Ваше разоложение 24/7/365
- база данни с новини, отговори, анализи
- на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство
БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF " Готови решения за вярно прилагане на данъчните закони"!
Подобни статии от категория Активи
23Септ2024
Осчетоводяване на разходи по изграждане на помещение с предстоящо отдаване под наем
от д-р Кирил Башикаров
на 23 Септ 2024
25Юли2024
Осчетоводяване на покупка на черна техника без връзка с дейността
от Мария Страшилова
на 25 Юли 2024
01Юли2024
Признаване за разход на натрупана сума във връзка с изграждан, но невъведен в експлоатация нематериален актив
от Елена Илиева
на 01 Юли 2024
13Февр2024
Определяне на преносим хард диск като дълготраен актив
от Трендафил Василев
на 13 Февр 2024