Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Счетоводно отчитане на закупени земя и сграда и разходи за архитектурни планове за строителство

    доц. д-р Теодора Рупска Отговор, предоставен от
    доц. д-р Теодора Рупска
    Въпрос:
    През м.08.2017 год. фирма купува земя (УПИ - 4 бр.) и сграда, заедно с направените, но незавършени подобрения въху земята (навес, ограда), с цел отдаване под наем и строителство на нова сграда (производствен цех). За целта са платени 3000 лв. за изготвянето на архитектурни планове за строителството на новата сграда. Поради липса на средства строителството се отлага за неопределено време, но от м. 09.2017 год. има сключени договори за наем на земята и сградата. Въпросите ми са:
    1. Как би следвало да се отчетат тези 3000 лв. - като текущ разход или като разходи за бъдещи периоди и да стоят там, докато евентуално започне строителство и да се включат в стойността на сградата?
    2. Как следва да се заведат тези подобрения - около 20000 лв, след като не са завършени и ще се правят още разходи по тях?
    3. Как е по правилно да се отчитат земята и сградата - като инвестиционни имоти или като ДМА?

    Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете цялата статия
    Счетоводно отчитане на закупени земя и сграда и разходи за архитектурни планове за строителство

    Бележка: Пълният текст на статията е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.

    Влизане в акаунта

    Защо да се регистрирам?

    • експерти на Ваше разоложение 24/7/365
    • база данни с новини, отговори, анализи
    • на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

     Готови решения за вярно прилагане на данъчните закони

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF " Готови решения за вярно прилагане на данъчните закони"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x