Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Регулиране за данъчни цели на счетоводно начислени разходи за амортизация на сграда

    Христо Досев Отговор, предоставен от
    Христо Досев
    на 30 Септ 2024Съгласно действащото законодателство!
    Въпрос:
    Дружеството ни прилага МСФО. Дружеството ни е продавач в договор за продажба с обратен лизинг. Продало е дълготрайни активи - недвижимо имущество (състоящи се от земя и сграда) - и ги наема на оперативен лизинг (в договора за наем няма никаква опция за покупка на някаква част или цялото наето недвижимо имущество). Третирането според МСФО 15 е както следва:
    • Земя – сделката се отчита като продажба и съответно наемане на оперативен лизинг;
    • Сграда – сделката не се отчита за продажба, защото срокът на оперативния лизинг до голяма степен изчерпва експлоатационният живот на сградата. Получената сума от продажба на сградата се отчита като финансово задължение.
    От земята се формира актив с право на ползване, който се амортизира за счетоводни цели според срока на договора за наем. Сградата не се отписва от активите на дружеството и продължава да се амортизира за счетоводни цели както преди продажбата (не като актив с право на ползване).
    Регулират ли се за данъчни цели по чл. 11а от ЗКПО счетоводно начислените разходите за амортизация на сградата (въпросът е само за сградата)? Регулират ли се за данъчни цели по чл. 11а частта от плащанията към наемодателя, които се отнасят за сградата? Например начисленият счетоводен разход за лихва за финансовото задължение да се посочва в увеличение в клетка 11.2 на ГДД, а сумата на разхода за наема да се посочва в намаление в клетка 13.2.

    Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете цялата статия
    Регулиране за данъчни цели на счетоводно начислени разходи за амортизация на сграда

    Бележка: Пълният текст на статията е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.

    Влизане в акаунта

    Защо да се регистрирам?

    • експерти на Ваше разоложение 24/7/365
    • база данни с новини, отговори, анализи
    • на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

     Готови решения за вярно прилагане на данъчните закони

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF " Готови решения за вярно прилагане на данъчните закони"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x