Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Признаване на разход за обучение на управител

    Елена Илиева Отговор, предоставен от
    Елена Илиева
    на 22 Май 2024Съгласно действащото законодателство!
    Въпрос:
    ➤ Дружество е регистрирано по ЗДДС. Основната му дейност е в сферата на бизнес консултациите, цялостни маркетингови стратегии, консултации по структуриране на екипи и т.н. Управителят е СОЛ с личен труд. Няма други наети лица в дружеството. Скоро ще започне MBA извън България, която ще се плати на 3 пъти от дружеството. Можем ли да признаем разхода за обучението при текущото осигуряване на управителя? Ако не можем да го признаем при това положнеие, то можем ли, ако изплащаме възнаграждение по ДУК? А разходите по престой и пътуване? Можете ли да разясните ДДС ситуацията и в двата случая?

    Отговор:
    Трайната практика на НАП относно данъчното признаване на разходите, свързани с обучение на персонала (включително собствениците и лицата, наети по договори за управление и контрол), е, че тези разходи са данъчно признати като свързани с дейността единствено и само когато са извършени строго в съответствие с разпоредбите на глава единадесета от КТ „Професионална квалификация".

    Ако квалификацията се придобива при условията на договор между дружеството и собственика му, който е по реда или идентичен с реда на глава единадесета от КТ и е във връзка с дейността на дружеството, само тогава разходите ще бъдат данъчно признати. Разбира се, налице е и общото изискване за документална обоснованост на разхода.

    В останалите случаи счетоводните разходи ще бъдат непризнати за данъчни цели и тъй като са в полза на собственика, ще представляват скрито разпределение на печалба със съответстващите му последици – регулация на основание чл. 26, т. 11 от ЗКПО, дължимост на окончателен данък по чл. 38 от ЗДДФЛ и санкция по чл. 267 от ЗКПО, ако скритото разпределение не бъде декларирано в ГДД по чл. 92 от ЗКПО за годината, в която е извършено.
     

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

     Готови решения за вярно прилагане на данъчните закони

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF " Готови решения за вярно прилагане на данъчните закони"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x