Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Приспадане на разходи за обзавеждане и подобрение на наети имоти от месечния наем

    Алиция Профирова Отговор, предоставен от
    Алиция Профирова
    Въпрос:
    Българска фирма „Х”, регистрирана по чл. 100 от ЗДДС, има сключени договори с физически и юридически лица за ползване на апартаменти под наем, с право да ги преотдава на трети лица. Фирма „Х“ преотдава апартаментите под наем за краткосрочно настаняване чрез платформите за тази цел – Букинг, AirBnb. Управителят на фирма „Х“ за част от наетите апартаменти прави разходи за обзавеждане /за отоплителни уреди, завеси, корнизи, килими и др./, като сумата на направените разходи той прихваща от дължимия месечен наем и превежда разликата по банка. Тези разходи са извън договорената месечна наемна сума. За други апартаменти фирма „Х“ прави трайни подобрения в наетите имоти със знанието и договореност със собственика на имота, като разходите пак се приспадат от наема. Тези трайни подобрения са поставяне на дограма и поставяне на фаянс. Имам ли право да приспадам тези разходи от дължимия месечен наем и как документално да бъдат оформени? От страна на наемодателя /физически и юридически лица/ и от страна на фирма „Х“? И ако имам право, как трябва да изчисля данъчната основа за ДДС продажби? 

    Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете цялата статия
    Приспадане на разходи за обзавеждане и подобрение на наети имоти от месечния наем

    Бележка: Пълният текст на статията е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.

    Влизане в акаунта

    Защо да се регистрирам?

    • експерти на Ваше разоложение 24/7/365
    • база данни с новини, отговори, анализи
    • на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

     Готови решения за вярно прилагане на данъчните закони

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF " Готови решения за вярно прилагане на данъчните закони"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x