Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Предложени са изменения в данъците върху доходите

    PortalSchetovodstvo.bg Отговор, предоставен от
    PortalSchetovodstvo.bg
    Работодателите да дават пълна информация за всички трудови доходи, освободени от облагане, предвиждат изменения в ЗДДФЛ, публикувани за обществено обсъждане.
     
    Липсата на информация за част от доходите ще доведе до предпоставки за неравнопоставеност при определяне на разполагаемия доход на различните лица във връзка с бъдещото им подпомагане, за чиято цел самата тази информация се събира в НАП.
     
    Според Министерството на финансите в практиката често са налице случаи на отклонение от данъчно облагане посредством плащане на част от заплатата като „необлагаем доход“ (напр. като командировъчни), а в други даден доход погрешно се третира като необлагаем, тъй като се явява „разход“ за платеца.
     
    Информацията за доходите от наем, събирана понастоящем със справка за предоставяне на информация за платените през годината доходи и удържаните данък и задължителни осигурителни вноски, ще се събира само с декларацията по чл. 55, ал. 1 от ЗДДФЛ, се предвижда още в законопроекта.
     
    По отношение доходите от хазартни игри към момента информация се дава само от фирми по смисъла на ЗДДФЛ. Това осигурява неравнопоставеност по отношение на тези, които не са установени у нас и съответно не трябва да подават справката, а заедно с това плащат доходи на местни ФЛ по техни игрални сметки, за които също следва да се събират данни.
     
    Със законопроекта се дава предложение за разширение обхвата на определението „трудови правоотношения“, като към тях се прибавят и тези, при които не е налице трудов договор.
     
    Това предложение има връзка с „прикриването“ на трудови правоотношения чрез граждански договори, с които се укриват действителните размери на облагаемия и осигурителния доход, като платените данък и осигуровки са по-ниски.
     
    Така се използват нормативно признати разходи при формирането на облагаемия доход, а също се внасят в по-малки размери задължителните осигурителни вноски. Съдебната практика не допуска органите по приходите да определят даден договор като трудов, дори в случай че са налични всички характеристики за това, което води до отменяне на актове.
     
    Предлага се още освобождаване от облагане на доходи от предаване на отпадъци на вторични суровини.
     
    Друго изменение ще въведе стимули за потребителите да изискват фискален или системен бон. В тази връзка се дава предложение за данъчно облекчение за приспадане от общата годишна данъчна основа в размер на 0,5% от платения ДДС, но не повече от 100 лв. на месец, съгласно данните от фискални и системни бонове, регистрирани в НАП. С това се цели по-висока степен на изсветляване на някои сектори, както и повишаване събираемостта на приходите.
     
    Проектозаконът предлага създаване на регистър към Изпълнителната агенция по горите, където ще се вписват изкупуващите диворастящи лечебни растения, гъби, вкл. трюфели, плодове и пр. Вписването в регистъра ще бъде условие за извършването на тази дейност. По този начин съответните административни органи ще имат възможност да идентифицират лицата, изкупуващи съответните продукти, и ще могат да контролират, включително в данъчен аспект, дейността им.
     
    За да се регистрират, изкупвачите следва да са търговци по смисъла на ТЗ и да не са в процедура по ликвидация, да не са обявени в несъстоятелност и да не са лишени от правото да упражняват търговска дейност.
     
    С изменения в ДОПК се предлага да не подлежат на принудително изпълнение работните заплати, обезщетенията по трудови правоотношения, всички други трудови възнаграждения, пенсиите или стипендиите - в общ размер до МРЗ месечно. За доходи от трудово възнаграждение принудително изпълнение не се изпълнява и за 50% от разликата между средната брутна месечна заплата, определена общо за икономическите дейности за предишното 3-месечие, за което са публикувани официални данни на НСИ, и МРЗ.
     
    източник: pariteni.bg
     

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

    15 експертни решения на казуси от счетоводната практика

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x