Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Потребителите могат да задържат плащането, ако не получат касова бележка

    PortalSchetovodstvo.bg Отговор, предоставен от
    PortalSchetovodstvo.bg
    Клиентите могат да задържат плащането си към търговеца, докато не получат касова бележка. Този механизъм, въведен с изменение в ЗДДС (в сила от 1 януари 2024 г.), цели засилване противодействието на укриването на приходи и на нелоялната конкуренция и гарантиране потребителските права.
     
    Предстои лятнатата контролна кампания на Приходната агенция, в която един от акцентите ще са проверките за спазване изискванията за издаването на платежен документ. 
     
    През предходния летен сезон, само по черноморските ни курорти, НАП откри близо 1700 нарушения, от които 433 са за неиздаване на фискален бон, 30 - за липса на фискално устройство и 362 за несъответствие между сумите, маркирани на касовия апарат, и наличностите в касата. Инспекторите са установили, че неиздаването на касови бележки се среща най-често при плащане за атракциони, в заведения за бързо хранене, ресторанти, барове и др.
     
    В случай че клиент все пак направи плащане и не получи касова бележка или получи фалшива такава, той може да подаде сигнал в НАП по телефон или имейл.
     
    източник: nra.bg

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

    15 експертни решения на казуси от счетоводната практика

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x