Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Подаване на декларации по ЗМИП след сключване на договор за счетоводно обслужване

    проф. д-р Любка Ценова Отговор, предоставен от
    проф. д-р Любка Ценова
    Въпрос:
    Ние сме счетоводно предприятие и сега подновяваме дейност. Имам няколко въпроса относно процедурите по ЗМИП, които са:
    1. Трябва да определим лице, което ще осъществява вътрешния контрол, въпросът е че на този етап това ще съм аз, тъй като съм управител с ДУК. Ясно ми е че в 7-дневен срок трябва да подам уведомление по чл. 107 (тъй като през 2019 г. преди спиране на дейност е било друго лице и сега е промяна), как трябва да го подам към към ФР на ДАНС и също така проблем ли е че на този етап не съм преминал курс за това и нямам документ за завършен курс?
    2. Преди подписване на договор за счетоводно обслужване с нов клиент, кои от следните декларации: 1. Декларация за видна политическа личност (по чл. 42, ал. 2, т. 2 от Закон за мерките срещу изпирането на пари); 2. Декларация по чл. 59, ал. 1, т. 3 от ЗМИП (за идентифициране на действителни собственици); 3. Въпросник за събиране на информация и оценка на клиента; 4. Декларация по чл. 66, ал. 2 (за изясняване на произхода на средствата); 5. Чек-лист при идентификация на клиент; 6. одобрение за встъпване или за продължаване на делови взаимоотношения, или за извършване на операция или сделка с лице по чл. 36 от ЗМИП, или с лице от високорискова трета държава; 7. Декларация за източника на имуществено състояние (за лица по чл. 36 от ЗМИП или от високорискови трети държави), поне за тези се сещам, са задължителни и дали не съм изпуснал нещо? (Ако някои от посочените декларации се попълват само в определени случай, ще помоля да уточните при кои случаи се попълват.)
    3. Във връзка с декларация по чл. 66, ал. 2 (за изясняване на произхода на средствата), това кои средства се визират, тези които дружеството е направило през изминалата година ли и ако е за тях всяка издадена фактура ли трябва да се цитира, тъй като не са само с един контрагент?
    4. Към декларацията за идентифициране на действителни собственици прилагат ли се документи за доказване – като например справка по чл. 63, ал. 4, т. 3 от ЗМИП или други документи?

    Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете цялата статия
    Подаване на декларации по ЗМИП след сключване на договор за счетоводно обслужване

    Бележка: Пълният текст на статията е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.

    Влизане в акаунта

    Защо да се регистрирам?

    • експерти на Ваше разоложение 24/7/365
    • база данни с новини, отговори, анализи
    • на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

    15 експертни решения на казуси от счетоводната практика

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x