Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Отчитане на разходи за асансьор на жилищна сграда

    Христо Досев Отговор, предоставен от
    Христо Досев
    на 04 Дек 2023
    Въпрос:
    Българско дружество, регистрирано по ЗДДС, е едновременно строител и инвеститор за даден обект - жилищна сграда през 2022 г. Сградата има издаден акт 14; продадени са част от апартаментите с нотариални актове на етап груб строеж. Останалите апартаменти са продадени с предварителни договори за покупко-продажба; осчетоводени са плащания на аванси с клауза, че собствеността ще бъде прехвърлена след акт 16. През 2023 г. е издаден акт 16, като е направена промяна по чл. 154 о ЗУТ, с която се приема 1-ви етап на завършеност на сградата и въвеждане в експлоатация и се допуска на 2-ри етап да бъде монтиран асансьора. Следователно имаме акт 16, имаме окончателно фактуриране на продажбата на останалите апартаменти, имаме прехвърляне на собствеността на същите през 2023г. Въпросът е относно съпоставимостта на приход и разход през 2023 г. и отчитането на разхода за асансьор, за който имаме оферта, т.е. предполагаема стойност на разхода, заложена в общите разходи по строежа, но няма да бъде фактуриран и/или изпълнен този разход до края на отчетната 2023 г. Следва да отбележим, че по предварителни договори крайната продажна цена за апартаментите е с включена доставка и монтаж на асансьор, т.е. няма да следва доплащане за асансьора и допълнително фактуриране. Как и кога следва да отчетем разхода за асансьор и съобразно това следва ли да отчетем целия приход от продажбата на апартаменти за 2023 г.?

    Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете цялата статия
    Отчитане на разходи за асансьор на жилищна сграда

    Бележка: Пълният текст на статията е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.

    Влизане в акаунта

    Защо да се регистрирам?

    • експерти на Ваше разоложение 24/7/365
    • база данни с новини, отговори, анализи
    • на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

     Готови решения за вярно прилагане на данъчните закони

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF " Готови решения за вярно прилагане на данъчните закони"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x