Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Осчетоводяване на разходи във връзка с построяване на хале с предстоящо отдаване под наем

    проф. д-р Стоян Дурин Отговор, предоставен от
    проф. д-р Стоян Дурин
    Въпрос:
    Фирмата ни строи хале около 300 кв., което ще се отдава под наем. Построяването ще е чрез възлагане на различни подизпълнители. Фирмата ни е регистрирана в Камарата на строителите . Някаква част от строителните материали, необходими за построяването на сградата, се закупуват от нас, след което с протоколи от подизпълнителите ще се влагат в строежа. Кой е правилният начин за осчетоводяване на всички разходи, свързани с построяването на халето ни.
    Вариант 1.
    а) Разходи за покупка на материали:
    Дебит гр. 30„Материални запаси“
       Кредит „Доставчици“.
    б) Разходи за разрешителни за строеж:
    Дебит „Разходи по изграждане на ДМА“, напр. с-ка 207
       Кредит „Доставчици“ – общини
    в) разходи за изграждане на сградата:
    Дебит „Разходи по изграждане на ДМА“, напр. с-ка 207
       Кредит „Материални запаси“ - със стойността на материалите, включени в СМР актовете;
       Кредит „Доставчици“ – със стойността на СМР по договора с подизпълнител.
    в) осчетоводяване на сградата, след получаване на Акт за ползване:
    Дебит „Сгради и др.“
       Кредит „Разходи по изграждане на ДМА“, напр. с-ка 207
    Отразяването в годишните отчети ще бъде само в част Баланс. Няма да намери отразяване нито в ОПР, нито в ГДД.
    Вариант 2
    а) Разходи за покупка на материали:
    Дебит гр. 30 „Материални запаси“
       Кредит „Доставчици“.
    Дебит гр. 60 „Разходи за материали
       Кредит гр. 30 „Материални запаси“
    Дебит гр. 611 „Разходи за основната дейност“
       Кредит гр. 60 „Разходи за материали“
    Дебит „Разходи по изграждане на ДМА“ - сметка 207 например
       Кредит гр. 611 „Разходи за основната дейност“
    б) Разходи за СМР по договора с подизпълнител"
    Дебит гр. 60 „Разходи за външни услуги“
       Кредит „Доставчици“
    Дебит гр. 611 „Разходи за основната дейност“
       Кредит гр. 60 „Разходи за външни услуги“
    Дебит „Разходи по изграждане на ДМА“ - сметка 207 например
       Кредит гр. 611 „Разходи за основната дейност“
    Отразяването в годишните отчети ще бъде в ОПР по разпределение по пера разходи за оперативната дейност, съответно приходи от оперативната дейност увеличение на запасите от незавършено производство, съответно в Баланс и най-накрая в ГДД в част Пета в клетки 0100 и 0200 вписваме сумата натрупана по сметка гр. 61 1„Разходи за основната дейност" с плюс и минус.

    Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете цялата статия
    Осчетоводяване на разходи във връзка с построяване на хале с предстоящо отдаване под наем

    Бележка: Пълният текст на статията е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.

    Влизане в акаунта

    Защо да се регистрирам?

    • експерти на Ваше разоложение 24/7/365
    • база данни с новини, отговори, анализи
    • на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

     Готови решения за вярно прилагане на данъчните закони

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF " Готови решения за вярно прилагане на данъчните закони"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x