Определяне на разходи за ремонт на закупено помещение като подобрения на актив
Отговор, предоставен от
Христо Досев
Христо Досев
на 14 Юни 2021
Въпрос:
Фирмата ни търгува с медицински стоки и консумативи за хирургия. Във връзка с осъществяването на дейността си търговското дружество е закупило с банков кредит собствено помещение за офис, склад и медицински център /който ще бъде отдаден под наем/. Направени са последващи разходи за ремонт на закупеното помещение, включващи направа на ел. инсталация, направа на В и К инсталация, бои и мазилки, изолация с гипскартон, климатични системи /заведени като ДМА/, закупени материали за изработка на мебели. Закупените материали са натрупани в сметка 613 /разходи за придобиване на ДМА/. Всички направени разходи ли можем да определим като подобрения на актива и като вероятност да се увеличи икономическата изгода на предприятието или част от тях могат да се определят като текущ разход? Закупените материали за изработка на мебели биха могли да се включат в сметка 206 /обзавеждане/, но в момента не разполагаме с данъчен документ за изработка и монтаж на мебели, а само с авансова фактура, без конкретно описание на труда. Необходимо ли е да изискаме отделна фактура за труда и тогава да заприходим като актив /труд+материали/ цялото обзавеждане? Как да определим датата на „въвеждане в експлоатация“ след приключване на ремонтните работи и отразяване на счетоводната операция Дебит 203/ Кредит 613 В какъв срок е необходимо да се подаде декларация по Закон за местни данъци и такси, във връзка с увеличената стойност на декларираното помещение?
Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете цялата статия
Определяне на разходи за ремонт на закупено помещение като подобрения на актив
Бележка: Пълният текст на статията е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.
Влизане в акаунта
Защо да се регистрирам?
- експерти на Ваше разоложение 24/7/365
- база данни с новини, отговори, анализи
- на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство
БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!
Подобни статии от категория ДМА
23Май2024
Осчетоводяване на аванс за закупуване на ДМА и последващото му закупуване
от Христо Досев
на 23 Май 2024
14Март2024
Третиране на разход за изготвяне на интериорен проект във връзка с офис
от Елена Илиева
на 14 Март 2024
02Ноем2023
Отнасяне на разходи за нотариална такса и вписване на ипотека в себестойност на ДМА производствена площадка
от Елена Илиева
на 02 Ноем 2023
25Окт2023
Завеждане на придобити ДМА при неудачно предаване на счетоводна документация
от Христо Досев
на 25 Окт 2023