Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • МСФО 14 - Отсрочени тарифни разлики

    PortalSchetovodstvo.bg Отговор, предоставен от
    PortalSchetovodstvo.bg
    1. Целта на настоящия стандарт е да се установят изисквания  за представяне във финансовите отчети на отсрочени тарифни разлики  по предоставяне на клиенти с организирането на стоките или услугите на цени или тарифи, които са предмет  на тарифно регулиране.

    2. За да се постигне това, стандартът изисква да се:
    (A) направи  ограничени  промени,  отнасящи се до счетоводните политики, използвани в съответствие с използваните преди общоприетите счетоводни  принципи (предишните общоприети  счетоводни  принципи), по отношение  на салдата  по отсрочени тарифни разлики, които са свързани  главно с представянето на сметките във финансовите отчети; и
    (B) информация, разкриването на която
    (I) се идентифицират и да обясни на признатата  организация във финансовите отчети суми, възникващи в резултат на регулирането на тарифите; и
    (II) подпомага  потребителите на финансовите отчети да разберат размера, сроковете и несигурността на възникване  на бъдещите парични потоци, свързани  с признатите  баланси  на отсрочени тарифни разлики.

    3. Този стандарт позволява на образуванието в обхвата  на неговото приложение,  първото приложение  на МСФО да продължи салдата  по сметките си на тарифните  различия  отложени в съответствие със счетоводните политики, предписани предишните  общоприети  счетоводни  принципи, когато, при условията на ограничени  изменения, посочени в параграф 2 по-горе  ,

    4. В допълнение,  този стандарт предвижда някои изключения от изискванията  на други стандарти или за освобождаване от спазване на изискванията  на други МСФО. Всички тези изисквания  по отношение  на салдата  по отсрочени тарифни разлики, както и всякакви изключения от изискванията  на други стандарти или освобождаване от задължението за спазване на изискванията  на други МСФО, които се прилагат към такива остатъци, са дадени  в този стандарт, а не в тези други стандарти МСФО.
     
    Обхват 

    5. Организацията трябва да има право да прилага изискванията  на този стандарт в първите си финансови  отчети по МСФО, ако и само ако:
    (A) извършва дейности, които са предмет  на регулиране  скоростта; и
    (B) сумата на признатите,  че неговите финансови  отчети, изготвени в съответствие с предишните  общоприети счетоводни  принципи, се класифицират  като баланс на отсрочени тарифни разлики.

    6. Предприятието  прилага изискванията  на този стандарт в своите финансови  отчети за последващи периоди,  ако и само ако тя се признава в съответствие с баланс по МСФО за сметка на отсрочени тарифни разлики  в първите си финансови  отчети по МСФО, от прилагането  на този стандарт.

    7. Настоящият стандарт не разглежда други аспекти на счетоводни  организации, участващи в дейности, подлежащи  на регулиране  скоростта. При прилагане  на изискванията  на този стандарт, сумата, която, в съответствие с изискванията  на други МСФО са разрешени или изисква да бъдат признати като активи или пасиви, които не трябва да бъдат включени в сумите, класифицирани като отсрочени салда по сметки на тарифните  различия.

    8. Организация,  свързана  с обхвата  на този стандарт и да вземе  решение  за неговото прилагане,  трябва да използва  всички свои изисквания  за всички неуредени салда на отсрочени тарифни разлики, които възникват в резултат на тази организация дейности, подлежащи  на оценяване на регулиране.
     
    Признаване, оценяване, увреждане и отписване
     
    Временно освобождаване от задължението за спазване на изискванията  на клауза 11 на МСФО (МСС) 8

    "Счетоводна политика, промени в счетоводните приблизителни оценки и грешки"
     
    9. При разработването на своята счетоводна политика за признаване, оценяване, обезценката и остатъци признава прекратяването на сметката на организацията разсрочено тарифни разлики, ангажирани  в дейности, подлежащи  на оценяване на регулиране,  както и по обхвата  на този стандарт и да вземе  решение  за неговото прилагане,  се прилагат параграфи 10 и 12 на МСФО (МСС) 8.

    10. В параграфи 11 - 12 на МСФО (МСС) 8, са източници на изисквания  и насоки, които ръководството  е задължено  или имат право да вземат  под внимание  при разработването на счетоводна политика по отношение  на всяка статия в отсъствие на стандарти на МСФО, пряко приложими към тази статия. Този стандарт освобождава организацията на прилагането  на параграф 11 от IFRS (МСС) 8, по отношение  на своята счетоводна политика за признаване, оценяване, увреждане и остатъци, разпознаващи прекратяване на сметката на отсрочените  тарифни разлики. В резултат на това през освобождаване от прилагането  на изискванията  на клауза 11 на МСФО (МСС) 8, организация, призната  в съответствие с предишните  общоприети  счетоводни  принципи салда по сметката на отсрочените  тарифни разлики  или като отделни елементи  или като част от балансовата стойност на други активи или пасиви могат да продължат признаване на тези остатъци в съответствие с настоящия стандарт, подлежи на промяна в представянето на информацията, изисквана  от параграфи 18 - 19 от този стандарт.
     
    Продължителната  употреба на съществуващите счетоводни  политики
     
    11. Когато първоначалното прилагане  на този стандарт организация трябва да продължи да се прилага счетоводната политика, посочени досегашните  общоприети  счетоводни  принципи по отношение  на признаването, оценяването, увреждане и отписване  на отсрочени баланс на тарифни разлики, с изключение  на всякакви модификации, разрешени от параграфи 13 - 15 . Въпреки това, представянето на тези суми трябва да отговаря на изискванията  на този стандарт за предоставяне на информация, които могат да изискват промени в организацията на счетоводната политика, по отношение  на предоставянето на информация съгласно досегашните  общоприети счетоводни  принципи (вж. Алинеи 18 - 19 ).
    12. Организацията трябва последователно прилага счетоводна политика, установени  в съответствие с параграф
    11 , в следващ  период, с изключение  на промените,  разрешени съгласно параграфи 13 - 15 .
     
    Промени в счетоводната политика
     
    13. Организацията не трябва да прави промени в счетоводната си политика за признаване на отсрочени баланс на тарифните  различия. Организацията може да промени своята счетоводна политика по отношение  на признаването, оценяването, увреждане и отписване  на салдата  по отсрочени тарифни разлики  само в случай, че в резултат на промени във финансовите отчети, би било по-подходящо за приемане на потребителите си в вземането на икономически  решения и не по-малко надеждни,  <1> или повече  и не по-малко надежден за съответните нужди от данни. Организацията трябва да преразгледа уместността и надеждността,  с критериите, посочени в параграф 10 от IFRS (МСС) 8.
    --------------------------------
    <1> През септември  2010 г. СМСС заменя  с "Общите положения  за изготвяне и представяне на финансовите отчети" в "концептуална рамка на финансови  отчети". Концепцията за "честна представа"  въплъщава основните характеристики на това "надеждност" са били наричани  в предишните  понятия. Изискването  на параграф 13 от настоящия стандарт, се основава на изискванията  на МСФО (МСС) 8 , която продължава  да се използва  терминът "надежден".
     
    14 . Този стандарт не освобождава организацията на прилагането  на параграфи 10 или 14 - 15, МСФО (МСС) 8 по отношение  на промени в счетоводната политика. За да оправдае промяната  в счетоводната политика по отношение
    на неуредени салда на отсрочени тарифни разлики, организацията трябва да докаже, че тази промяна се предвижда по-строго спазване на критериите  за финансова  отчетност, посочени в параграф 10 от IFRS (МСС) 8. Въпреки това, тази промяна не е длъжен да доведе до пълно съответствие с тези критерии във връзка с признаването, оценяването, увреждане и прекратяване на салдата  по сметките признаването на отсрочени тарифни разлики  в.
    15. Параграфи  13 - 14 се прилагат както към промените,  направени по време  на прилагането  на този стандарт, както и промени в следващите отчетни периоди.
     
    Взаимодействие с други МСФО
     
    16. Специфични изключения, изключения или допълнителни изисквания,  свързани  с оперативната съвместимост

    на стандарта  на други МСФО, се съдържа в настоящия стандарт (вж. Алинеи B7 - на B28 ). При липса на такива изключения, изключения или допълнителни изисквания  по отношение  на салдата  по отсрочени тарифните  различия по други стандарти МСФО следва  да се прилага по същия начин, както те се прилагат за активи, пасиви, приходи и разходи  се признават  в съответствие с други МСФО.
    17. В някои случаи, може да се наложи да се прилага различен  стандарт, като част от МСФО по отношение  на баланса  на сметката е в очакване на тарифните  различия, които се оценяват  по счетоводната политика на организацията, определени в съответствие с параграфи 11 - 12 , за да се отрази правилно  баланса  на финансовите отчети. Например,  една организация може да извършва дейности, които са предмет  на оцените регулиране,  в чужда страна, по отношение  на които сделките и салдата  по сметката на отсрочените  тарифни разлики  са деноминирани във валута, различна  от функционалната валута на отчитащата се стопанска единица. Салда по отсрочени тарифни разлики  и движение  в тези салда се преизчисляват по МСФО (МСС) 21, "Влияние на промените  във валутните курсове на валути."

    Промени в реда  на представяне,
     
    18. Този стандарт, в точки 20 - 26 се въвежда изискване  за предоставяне на информация относно балансите  на отсрочени тарифни разлики  се признават  в съответствие с параграфи 11 - 12 . При прилагането  на този стандарт, салдата  по сметки на отсрочени тарифни разлики  са признати в отчета за финансовото състояние, в допълнение  към активите и пасивите трябва да бъдат признати в съответствие с други МСФО. Изискванията  за докладване разделят влиянието, упражнявано  от признаването на отсрочени баланс на тарифни разлики  от изискванията  на други стандарти МСФО за предоставяне на информация във финансовите отчети.

    19. В допълнение  към елементите,  необходими, за да изгледа  в отчета за финансовото състояние в доклада  (ите) на печалбата  или загубата и другия всеобхватен доход в съответствие с МСФО (МСС) 1 "Представяне на финансови отчети", организацията, кандидатстваща Този стандарт трябва си представим  всички салда по сметката на отсрочените тарифни разлики, както и движението  на тези остатъчни вещества,  в съответствие с параграфи 20 - 26.

    Класификация  на салдата  по отсрочени тарифни разлики 
     
    20. Организацията трябва да подадат  отделна статия в отчета за финансовото състояние, както следва: (A) общата сума на всички дебитни салда по сметката на отсрочените  тарифни разлики; и
    (B) общият размер на кредитните  салда по сметката на отсрочените  тарифни разлики.

    21. Ако организацията е текущи и нетекущи активи и текущи и нетекущи пасиви като отделни класификации  в отчета за финансовото състояние, то не следва  да се класират общо за баланс на отсрочени тарифни разлики, текущи или нетекущи / краткосрочно  или дългосрочно. Вместо това се изисква съгласно член параграф 20 , трябва да се представят  отделно от активите и пасивите, представени в съответствие с други МСФО, чрез използването на междинни суми, представена отчети за наличности по отсрочени тарифни разлики.
     
    Класификация  на салда по движенията  по сметките в отсрочени тарифни разлики
     
    22. Организацията представя  на "Друг всеобхватен доход" отчета за печалбата  или загубата и другия всеобхватен нетния доход движение  на всички неуредени салда на отсрочени тарифни разлики  по време  на отчетния период, които са свързани  с позиции, признати в друг всеобхватен доход. Индивидуалните  членове  докладване следва  да се използват  за представяне на нетната движение  се дължи на елементи,  които са в съответствие с други МСФО:
    (А) те не са прекласифицирани впоследствие в печалбата  или загубата; и
    (B) ще бъдат впоследствие прекласифицирани към печалбата  или загубата, ако те отговарят на определени условия.

    23. Организацията трябва да представят  като отделна позиция под отчет "печалбата или загубата" на печалбата или загубата и другия всеобхватен доход или в отделен  отчет за печалбата  или загубата, движението  на всички останали нетните баланси  на отсрочени тарифни разлики  за периода,  с изключение  на движения, които не се признават  в печалбата  или загубата, като суми, свързани  с придобивания. Тази статия трябва да се отчете отделно от приходите  и разходите, представена в съответствие с други МСФО, с помощта на междинни суми, предоставени на чисти баланси  Движение на отсрочени тарифни разлики.

    24. заедно  със съответните остатъци Ако предприятието признава отсрочен данъчен актив или пасив по отсрочени данъци в резултат на признаване на счетоводните баланси  на отсрочени тарифни разлики, организацията представя  получения в резултат на отсрочен данъчен актив (пасив) и съответното движение  на отсрочени данъчни активи (пасиви) сметка отложено тарифни разлики  и движението  на тези баланси, а не като част от окончателните суми, представени в съответствие с МСФО (МСС) 12, "данъци върху дохода" на отсрочени данъчни активи (пасиви) и разход  (обезщетение) за данъци върху доходите  (вж. точки на B9 - B12 е ).

    25. Ако организацията е преустановена дейност, или група за освобождаване в съответствие с МСФО (МСФО) 5 "Нетекущи активи, държани за продажба  и преустановени дейности", организацията трябва да представят  съответните им салда по сметката на отсрочените  тарифни разлики  и нетната движение  на тези остатъчни вещества,  съответно, с неуредени салда на отсрочени тарифни разлики  и движението  на тези остатъци, а не като част от групи за освобождаване или преустановени дейности (вж. параграфи Б19 - Б22).

    26. Ако вашата организация представлява печалба  на акция според  към МСФО (МСС) 33 , "Доходи на акция", организацията трябва да предостави допълнителни основни и нетната печалба  на акция се изчисляват като се използва  размерът  на печалбата,  изисквани  от МСФО (МСС) 33 , но не включва движението  на салдата  по отсрочени тарифни разлики  (вж. точки B13 - Легло и 14 ).
     
    Оповестяване мишена

    27. Организация,  която да вземе  решение  относно прилагането  на този стандарт, трябва да оповести информация, която дава възможност на потребителите да се направи  оценка на следното:
    (A) естеството на регулирането на тарифите, под която определената цена (цената), че (на) Предприятието  може да таксуват своите клиенти за това е доставило  стоките или услугите, предоставяни, както и рисковете,  свързани  с регулирането на тарифите; и
    (B) на въздействието на регулирането на тарифите върху тяхното финансово  състояние, финансовите резултати от дейността и паричните  потоци.

    28. Ако някоя от оповестяванията, изложени в точки 30 - 36 , не се считат за подходящи  за постигането на целта, посочена  в параграф 27 , те не могат да бъдат включени във финансовите отчети. Ако оповестяването представена в съответствие с параграфи 30 - 36 , не са достатъчни за постигане на целта, посочена  в параграф 27 , предприятието трябва да оповести  допълнителна  информация, необходима за постигане на тази цел.

    29. За да се постигне целта за оповестяване, посочен в параграф 27 , организацията трябва да се вземат  под внимание  всички от изброените:
    (A) нивото на подробност,  изисквани,  за да се съобразят  с разкриването;
    (B) степента на важност на всеки от различните  изисквания  за разкриване на информация; (C) като обобщена  или разделна информация трябва да бъде; и
    (D), ако допълнителна  информация за потребителите на финансовите отчети да оценят количествената информация оповестена.
     
    Обяснение  на дейностите, които са предмет  на тарифно регулиране
     
    30. Да съдейства  на ползвателите на финансовите отчети да оценят естеството на дейността на организацията, предмет  на оценяване на регулиране,  както и свързаните  с това рискове, организацията трябва да оповести  следната информация за всеки вид дейности, подлежащи  на регулиране  скоростта:
    (A) кратко описание  на характера и степента на дейностите, предмет  на регулиране  скоростта, както и естеството на процеса  на определяне на тарифите в рамките на регулирането;
    (Б) наименование на органа (или органи), регулаторни (ING) тарифи. Ако тялото регулиране  на тарифите, е свързано  лице (както е определено в МСФО (МСС) 24 "Оповестяване на свързани  лица"), организацията трябва да оповести  този факт, заедно  с обяснение на това как тя е свързана  с нея;
    (C) рисковете  и несигурността, засягащи бъдещото компенсация на всеки клас (т.е. , всеки вид разход  или приход) дебитни салда по сметката на отсрочените  тарифни разлики, или възстановяването на всеки клас кредитни салда по сметката на отсрочените  тарифни разлики, например:
    (I) на риска от промени в търсенето (например,  промяна на отношението  на потребителите към продукта или услугата, наличието на алтернативни източници на доставка  и нивото на конкуренция);
    (II) рискове, свързани  с регулирането на тарифите (например,  подаване или одобрение на заявлението за създаването на тарифа или анализ  на организацията на регулаторния  орган на очакваните  бъдещи действия); и
    (III) и други рискове  (като например  чуждестранна  валута или други пазарни  рискове).

    31. Оповестяванията, изисквани  по параграф 30 , трябва да бъдат представени във финансовите отчети, или в пояснителните  пряко или включени чрез препратка от финансовите отчети на някои други изявление, като обяснение на управление или доклад на риска, който е на разположение на потребителите финансови  отчети, при същите условия и в същите условия, както на самите финансови  отчети. Ако тази информация не е включена във финансовите отчети директно или чрез препратка,  финансовите отчети са непълни.
     
    Обяснение  на сумите, признати във финансовите отчети
     
    32. Организацията оповестява базата,  на която приемането и признаването на прекратяване на счетоводните баланси  на отсрочени тарифни разлики, и как те се оценяват  първоначално или впоследствие, включително описание на начина, салдата  по сметки на отсрочени тарифни разлики  се преглеждат  за оползотворяване, и че как разпределението на загуба от обезценка.

    33. За всеки вид дейност подлежи на регулирането на тарифите, организацията трябва да оповести  следната информация за всеки клас на неуредени салда на отсрочени тарифни разлики:
    (А) равнението на балансовата стойност в началото и в края на периода,  в табличен формат, освен ако друг формат е по-подходящо. (. Виж Организацията следва  да се прилага преценка при определяне на необходимото ниво на детайлност  Алинеи 28 - 29 ), обаче, следните компоненти  обикновено са от значение:
    (I) сумите, признати през текущия период  в отчета за финансовото състояние като салда по сметката на отсрочените  тарифни разлики;
    (II) признатите  в доклада  (ите) на печалбата  или загубата и другия всеобхватен доход по отношение  на остатъчни количества, които са били компенсирани от сумите (понякога се описва като амортизира) или възстановени в текущия период; и
    (III) някои други определени суми, които са засегнати  салдата  по сметка на отсрочени тарифни разлики, като например  увреждане,  статии, придобити  или поети при бизнес комбинация,  статия или елиминира  ефекта от промените  в обменните  курсове или намаления;
    (B) норма на възвръщаемост,  или сконтов процент (включително нулева ставка или диапазон на цените, ако е приложимо) се използва,  за да отрази стойността на парите във времето,  която е приложима за всеки клас на неуредени салда на отсрочени тарифни разлики; и
    (C) периодите на почивка по време  на които организацията очаква да възстанови  (или влажна) балансовата стойност на всеки клас на дебитни салда по сметката на отсрочените  тарифни разлики  или възстановяване на всеки клас кредитни салда по сметката на отсрочените  тарифни разлики.

    34. Ако регулирането на тарифите има влияние върху количеството и времето  на доходите  (загуби) организация за данък общ доход, организацията трябва да разкрие  въздействието на регулирането на тарифите върху сумите, признати като на текущите и отсрочените  данъци. В допълнение,  организацията трябва отделно отворите някоя баланс от отсрочени тарифни разлики, свързани  с данъчното облагане,  както и съответното движение  на баланса.

    35. Ако предприятието оповестява информация в съответствие с МСФО (IFRS) 12 "Оповестяване на дялове  в други предприятия" по отношение  на дял в дъщерно  предприятие, асоциирано предприятие или съвместно предприятие, което извършва дейности, които са предмет  на оцените регламент, и по отношение  на които съответствие с настоящия стандарт, се признават  като салда по сметки отсрочени тарифни разлики, организацията трябва да разкрие,  включени във финансовите отчети на размера на дебитни и кредитни салда по сметката на отсрочените  тарифни разлики, както и данните чисти остатъчни вещества  движение  по отношение  на тези интереси, на която информацията е била тя разкрива (вж. параграфи Б25 - на B28 ).

    36. Ако предприятието се заключава,  че балансът на сметката е висящо тарифни разлики  вече не подлежат на обезщетение или възстановяване в пълен размер,  то оповестява този факт, причините, поради  които той не подлежи на компенсация или рехабилитация, както и сумата, която е била намалена стойността на разплащателна сметка на отсрочени тарифни разлики  в.
     
    Приложение  А ОПРЕДЕЛЕНИ УСЛОВИЯ
    Това приложение  е неразделна част от този стандарт.
     

    Първите финансови  отчети по МСФО (IFRS) - Първите годишни финансови  отчети, в които предприятието приема  Международните  стандарти за финансово  отчитане (МСФО) в рамките на изрично и безусловно заявление за съответствие с Международните  стандарти за финансово отчитане (МСФО).

    Oсиновителя  на компанията  за първи път на МСФО (IFRS) - Компанията, представя  своите първи финансови  отчети по МСФО (IFRS).

    Предишна GAAP (общоприети счетоводни принципи) - счетоводни  методи, използвани сега, за първи път осиновителите на МСФО (IFRS), непосредствено преди прилагането  на МСФО (IFRS).
     
    Дейностите, предмет  на тарифно регулиране - Форми на организация на дейностите, предмет  на регулиране скоростта.

    Регулиране тарифа - ценообразуване на режима по отношение  на продукти и услуги на клиентите, и в същото време  на режима е обект на надзор  и/или на одобряващия орган, който регулира тарифите.

    Тялото регулиране на тарифите Одобреният  орган, който е в съответствие с нормативната правен акт има право да определя размера или обхвата  на цени, които са задължителни  за организацията. Тялото регулира тарифите могат да бъдат трето лице или свързано  лице на компанията, включително и собствения  си управителен  орган на организацията, ако в законодателната или нормативен правен акт, този орган е длъжен да определя тарифите, както в интерес на клиентите, както и да се осигури цялостната финансова жизнеспособност организация.

    Балансът на сметката на отсрочените тарифни разлики - Количеството, което се отразява  на баланса  на всички разходи по профила  (или приходи), които не се признават  като актив или пасив в съответствие с други МСФО, но които отговарят на критериите  за отлагане на признаването, защото тя вече е включена, или се очаква да бъдат включени в изчислението тарифа (или тарифи), инсталирани  на тарифите (и) на тялото
    регулиране  (и), който може (могат) да бъде за сметка на клиента.

     Приложение  Б
     
    ИНСТРУКЦИИ ЗА УПОТРЕБА
     
    Това приложение  е неразделна част от МСФО. Дейностите, предмет  на тарифно регулиране

    В1. Исторически, регулирането на тарифите се прилага за всички дейности на организацията. В момента, обаче, в резултат на придобивания, диверсификация и дерегулация,  регулирането на тарифите може да се прилага само по отношение  на някои видове  организация, и като резултат на организацията действа като субект и не подлежат на

    регулиране  скоростта. Този стандарт се прилага само за дейности, подлежащи  на регулиране  скорост, по отношение на които приложимите законови  или други регулаторни ограничения,  като в резултат на това тяло регулиране  на тарифите, независимо от вида на организацията или на индустрията, в която оперира.
    В2. Организацията не следва  да се прилага този стандарт по отношение  на тези дейности, които са се саморегулират,  т.е. дейности по отношение  на които не се прилага режим на ценообразуване, който е обект на надзор и / или на одобряващия орган, който регулира тарифите. Това не изключва прилагането  на организацията на този стандарт, когато:
    (A) управителен  орган собствена  организация или сроден  набор страна тарифи в интерес на клиентите, както и да се осигури цялостната финансова  жизнеспособност на организацията в рамките на установен режим на ценообразуване; и
    (B) режим е обект на надзор  и / или одобрени от органа, упълномощен от законодателната или друг регулаторен правен  акт.
     
    Продължителната  употреба на съществуващите счетоводни  политики
     
    B3. За целите на този стандарт на баланс от отсрочени тарифни разлики  се определя като остатъкът от всички разходи  за сметка (или приходи), които няма да бъдат признати като актив или пасив в съответствие с други МСФО, но които отговарят на критериите  за трансфера като отсрочен приход или разход  за друг период, тъй като е взето под внимание,  или се очаква да бъдат взети предвид  от регулатора  на тарифите, когато се установява  тарифа (тарифа), че (и) може (могат) да бъде за сметка на клиента. Променлива  скорост (и) (проценти) може (могат) не се прилага за някои, защото, например,  статията не е предназначен за (приход) разходи,  тези суми ще бъдат взети от регулатора  на тарифите, или защото те не са предмет  на оценяване на регулиране.  Съответно, тази статия се признава като приход или разход  в момента на възникване,  освен ако друг МСФО не позволява или не изисква включването  му в балансовата стойност на един актив или пасив.

    B4. В някои случаи, други стандарти МСФО ясно забраняват предприятието да признава в отчета за салда финансови  позиция по сметка на отсрочени тарифни разлики, които могат да бъдат признати отделно или като част от други елементи,  като дълготрайни активи, в съответствие със счетоводната политика съгласно досегашните общоприети счетоводни  принципи. Въпреки това, в съответствие с параграф 11 от този стандарт организация взема решение  за неговото прилагане  в първите си финансови  отчети по МСФО, използвайте освобождаване от изискванията на параграф 11 от IFRS (МСС) 8, за да се продължи използването на счетоводна политика в съответствие с предишните  общоприети  счетоводни  принципи за признаване, оценка , увреждане и прекратяване на салдата  по сметките признаването на отсрочени тарифни разлики  в. Тези счетоводни  политики могат да включват, например, следните практики:
    (A) признаване на дебитното салдо на сметката е в очакване на тарифните  различия, когато организацията поради  действително или бъдещо действията  на управляващите тарифите, има право да увеличи тарифите в бъдещи периоди  за възстановяване на допустимите разходи  (т.е. разходите за чието възстановяване намерение за корекции (и) ставка (ставки));
    (B) признаване като дебитна или кредитна  баланс по сметката на отсрочените  тарифни разлики  количество, еквивалентно на загуби или печалба  от продажба  или отписвания като дълготрайни активи и нематериални активи, които се очаква да бъдат възстановени или възстановена с помощта на бъдещите тарифи;
    (C) признаване на кредитното  салдо по сметката на отсрочените  тарифни разлики, когато по силата на действително или бъдещо действията  на управляващите тарифите, организацията е длъжна да намали тарифите в бъдещи периоди,  за да се възстанови  прекомерна компенсация за допустими разходи  (т.е. , в размер над възстановимата стойност е посочено  тялото регулиране  на тарифите); и
    (D) за оценка на везните  отсрочени тарифни промени на база на недисконтирани или с отстъпка основа  с помощта на лихвения  процент или на дисконтовия  процент, този орган за регулиране  на тарифите.

    B5. По-долу са примери  за видове  разходи,  които могат да се разглеждат  като оторизиран орган за регулиране на тарифите, при вземане на решения по отношение  на определяне на тарифите, и че поради  тази организация има право да приемат като част от счетоводните баланси  на отсрочени тарифни разлики:
    (I) отклонения  от бюджета, дължащи се на промяна в обема  на покупките или цена;
    (II) разходи,  свързани  с одобрените инициативи на "зелена" енергия  (над суми капитализирани като част от първоначалната стойност на дълготрайните  активи в съответствие с МСФО (МСС) 16 "Дълготрайни активи");
    (III) на режийните  разходи,  които не се считат за преки и капиталови  разходи  за целите на регулирането на тарифите (но не може, в съответствие с МСФО (МСС) 16 , включени в първоначалната стойност на дълготрайните материални активи);
    (IV) разходите за прекратяване на проекта;
    (V) разходите, направени във връзка с бедствието;  и

    (VI) условната лихва (включително разрешените суми по отношение  на средствата,  използвани по време  на строителството  на обекта, като предлага  и организация се връща на собствения  капитал и привлечени  средства).
    B6. Салда по отсрочени тарифни разлики  обикновено са времева разлика  между признаването на позициите  на приходи или разходи  за регулаторни цели и признаването на такива елементи  за целите на финансовата отчетност. Когато дадено  предприятие промени счетоводната си политика при първоначалното прилагане  на МСФО или на първоначалното прилагане  на новия стандарт МСФО или преработен стандарт, може да има нови за разликата  във времето,  или да промените  съществуващи такива, които ще доведат  до появата на нови или промяна на вече признати баланс на отсрочени тарифни разлики. Разпоредбите, съдържащи се в параграф 13 , за да забранят  на организацията, за да промени своята счетоводна политика, за да се започне  признаването на неуредени салда на отсрочени тарифни разлики  не са пречка за признаването на нови баланси  или промени в съществуващите салда по сметката на отсрочените  тарифни разлики, които възникват в резултат на други промени в съответствие с МСФО счетоводни политики , Това се дължи на факта, че признаването на неуредените салда на отсрочени тарифните  различия  по отношение  на такива разлики  във времето  ще съответства на съществуващите политики за признаване, използвани в съответствие с параграф 11 , и няма да бъде въвеждането на нова счетоводна политика. По същия начин, параграф 13 не забранява признае  салда по сметката на отсрочените  тарифни разлики, причинени  от часовата  разлика,  която е съществувала  непосредствено преди датата на преминаване към МСФО, но съответства на счетоводната политика на организацията, създадена в съответствие с параграф 11 (например,  разходи,  направени във връзка природно бедствие).
     
    Приложимост на други МСФО
     
    B7. Организация,  свързани  с областта на прилагане  на изискванията  на този стандарт и да вземе  решение  за тяхното прилагане  трябва да продължи да използва  своя счетоводна политика при предишните  общоприети счетоводни  принципи във връзка с признаването, оценяването, увреждане и прекратяване на салдата  по сметките признаването на отсрочени тарифни разлики  в. Въпреки това, в точки 16 - 17 се посочва, че в определени ситуации във връзка с неуредени салда на отсрочени тарифни разлики  може да се наложи да се използва  от други стандарти МСФО за подходящо  отражение  на тези баланси  във финансовия  отчет. Следващите параграфи описват връзката на някои други стандарти МСФО с изискванията  на този стандарт. По-специално,  следните параграфи обясняват специфичните изключения и освобождавания от изискванията  на други МСФО, както и допълнителните  изисквания  за изискванията  за представяне и оповестяване, които се очаква да бъдат приложими за такива остатъци.
     
    Приемане  на МСФО (МСС) 10, "Събития след края на отчетния период"
     
    B8. Организациите могат да имат нужда да използват  изчислените  стойности и допусканията, направени при признаването и оценяването на отсрочени баланс на тарифните  различия. По отношение  на събитията, които се случват в периода между края на отчетния период  и датата на одобрение на финансовите отчети за публикуване, организацията трябва да се прилага по отношение  на МСФО (МСС) 10 , за да определи дали е необходимо да се коригира такива проектни стойности и предположения, като се вземат  предвид  такива събития.
     
    Прилагането  на МСФО (МСС) 12, "Данъци върху дохода"
     
    Най-B9. МСФО (МСС) 12 изисква, с няколко малки изключения, организацията признава отсрочен данъчен пасив и (при определени условия) данъчен актив по отсрочени за всички временни разлики. Организацията осъществява дейности, които са обект на регулирането на тарифите трябва да прилагат МСФО (МСС) 12 , по отношение  на всички свои текущи дейности, включително дейностите, предмет  на регулиране  скоростта, при определяне на размера на данъка върху дохода,  които следва  да бъдат признати във финансовите отчети.
    B10. В някои схеми, регулирането на тарифите, тялото регулиране  на тарифите, разрешава или изисква организацията да увеличи бъдещите тарифи за възстановяване на част или цялото разход  за данък на организацията. В такива случаи, в съответствие със счетоводните политики, създадени в съответствие с параграфи 11 - 12 , организацията крайна сметка може да разпознае в отчета за финансовото състояние на разплащателна сметка на отсрочени тарифни разлики, свързани  с данъци на доходите  на. Признаване на такъв баланс от отсрочени тарифни разлики, свързани  с данъците върху дохода  на, може да се създават  допълнителни временни разлики, за които се признават  допълнително  количество от отсрочени данъци.

    B11. Въпреки че изискванията  за изискванията  за представяне и оповестяване в МСФО (МСС) 12 , когато организацията признава отсрочен данъчен актив или пасив по отсрочени данъци в резултат на останките на признание за сметка на отсрочени тарифни разлики, организацията няма право да включва сумата на отсрочените данъци в последните  остатъци отсрочени данъчни активи (пасиви). Вместо това, организацията трябва да представят

    до отсрочен данъчен актив (пасив), който (ия) е резултат от признаването на счетоводните баланси  на отсрочени тарифните  различия, или:
    (А) заедно  с изявленията на статии, представени за дебитни и кредитни салда по сметката на отсрочените тарифни разлики; или
    (Б) като отделни доклади  статия, заедно  със съответните дебитни и кредитни салда по сметката на отсрочените тарифни разлики.

    В12. По същия начин, когато организацията признава движението  в отсрочените  данъчни активи (пасиви), произтичащи  от признаването на неуредени салда на отсрочени тарифни разлики, организацията трябва да не включва движението  на размера на отсрочените  данъци в статията в "разходи (приходи) за данъка върху доходите," която изглежда в доклада  (ите) на печалбата  или загубата и другия всеобхватен доход в съответствие с МСФО (МСС)
    12 Вместо това, организацията трябва да предостави на движението  в отсрочените  данъчни активи (пасиви), произтичащи  от признаването на счетоводните баланси  на отсрочени тарифни разлики, един от двамата.:
    (А) заедно  с изявленията на статиите, посочени в доклада  (ите) на печалбата  или загубата и другия всеобхватен доход по отношение  на движението  на салдата  по отсрочени тарифни разлики; или
    (Б) като отделна отчетност статия, заедно  със съответните доклади  на статиите, посочени в доклада  (ите) на печалбата  или загубата и другия всеобхватен доход по отношение  на движението  на баланс на тарифните  различия.
     
    Приемане  на МСФО (МСС) 33, "Доходи на акция"
     
    B13. Параграф  66 на МСФО (МСС) 33 изисква някои от организациите, представени в отчета за печалбата  или загубата и другия всеобхватен доход основно и намаления доход на акция, изчислени върху печалбата  или загубата от продължаващи  дейности, както и печалбата  или загубата, свързана  за притежателите  на обикновени акции на организацията-майка. В допълнение,  параграф 68 от IFRS (МСС) 33 изисква, че организацията, отразяващ преустановени дейности, оповестява информацията относно основните  и нетната печалба  на акция за преустановената дейност или в отчета за печалбата  или загубата и другия всеобхватен доход или в пояснителните приложения.
    B 14 . За всяка сума на печалба  на акция, представена в съответствие с МСФО (МСС) 33 , организацията, кандидатстваща този стандарт трябва да се осигурят допълнителни количества  от основни и намаления доход на акция, изчислени по същия начин, с изключение,  че тази сума се изключват чисти остатъци движение  за сметка на отсрочени тарифни разлики. В съответствие с изискването по точка 73 от МСФО (МСС) 33, организацията трябва да предостави информация за печалба  на акция, която се изисква в съответствие с параграф 26 от този стандарт, като равен  на значението на информацията за печалба  на акция в съответствие с МСФО (МСС) 33 за всички представени периоди.
     
    Приемане  на МСФО (МСС) 36 "Обезценка на активи"
     
    B15 Параграфи  11 - 12 изисква, че организацията продължава  да използва  своя счетоводна политика съгласно предишните  общоприети  счетоводни  принципи за определянето, признаването, измерването и възстановяване на обезценка, призната  баланс на отсрочени тарифни разлики. Следователно,  МСФО (МСС) 36 не се прилага за определени признати баланс на отсрочени тарифни разлики.
    B16. Въпреки това, МСФО (МСС) 36, може да изисква от теста за обезценка на единица  организация, генериране на пари в брой, което включва салдата  по сметка на отсрочени тарифни разлики. Такъв тест може да се наложи поради факта, че генераторен блок на пари в брой, включва репутацията, или защото на идентификацията на един
    или повече  признаци  на увреждане,  както е описано в МСФО (МСС) 36 , по отношение  на такава единица,  генерираща парични средства.  За такива ситуации, елементите,  74 - 79 на МСФО (МСС) 36 съдържа изисквания  за определянето на възстановимата и балансовата стойност на паричните  средства  на единица,  генерираща. Организацията трябва да прилага тези изисквания,  когато се определя дали да включват признати салда по отсрочени сметка на тарифните различия  в балансовата стойност на паричните  средства  за единица,  генерираща за целите на теста за обезценка. Други изисквания  на МСФО (МСС) 36 следва  да се прилагат по отношение  на загубата от обезценка, призната  в резултат на такъв тест.
     
    Приемане  на МСФО (IFRS) 3 "Бизнес комбинации"
     
    B17. Основният принцип на МСФО (IFRS) 3 е, че купувачът е бизнес признава придобитите  активи и поетите пасиви по техните справедливи стойности към датата на придобиване. МСФО (IFRS) 3 предвижда ограничени изключения от принципите, установени  от тяхното признаване и оценяване. Параграф  Б18 на стандарта  осигурява допълнителна  изключение.

    B18 Параграфи  11 - 12 изисква, че организацията продължава  да използва  своя счетоводна политика съгласно предишните  общоприети  счетоводни  принципи във връзка с признаването, оценяването, увреждане и прекратяване на салдата  по сметките признаването на отсрочени тарифни разлики  в. Ето защо, ако една организация придобива бизнеса,  консолидираните финансови  отчети, то следва  да се прилагат счетоводна политика, създаден  в съответствие с параграфи 11 - 12 по отношение  на признаването и оценяването на придобивания съществуващото равновесие на отсрочени тарифни промени на датата на придобиване. На разположение от придобитото  дружество салда по сметката на отсрочените  тарифни разлики  следва  да бъдат признати в консолидираните финансови  отчети на купувача в съответствие с неговата  счетоводна политика, независимо от това дали да признаят тези баланси на придобитото  дружество в собствените  си финансови  отчети.
     
    Приемане  на МСФО (IFRS) 5 "Нетекущи активи, държани за продажба  и преустановени дейности"
     
    B19 Параграфи  11 - 12 изисква, че организацията продължава  да използва  по-рано  прилаганите  счетоводни политики по отношение  на признаването, оценяването, увреждане и прекратяване на салдата  по сметките признаването на отсрочени тарифни разлики  в. Ето защо, на изискванията  на МСФО (IFRS) 5 до оценката  не трябва да се използват  за съществуващите баланси  на отсрочени тарифни разлики.

    В20. Параграф  33 на МСФО (IFRS) изисква 5 представлява единична  сума за преустановени дейности в доклада  (ите) на печалбата  или загубата и другия всеобхватен доход. Независимо от изискванията  на този параграф, организацията реши да приложи този стандарт и да предостави информация за преустановени дейности, не трябва да включва движението  на салдата  по отсрочени тарифни разлики, възникващи в резултат на дейностите, предмет на регулиране  скоростта, като част от преустановени дейности в статията на отчетния се изисква от параграф 33 от
    МСФО (IFRS) 5. Вместо това, организацията трябва да представлява движението  на счетоводните баланси  на отсрочени тарифни разлики, възникващи в резултат на дейностите, предмет  на регулиране  скоростта, като част от преустановени дейности, или:
    (A), като част от отчитането на статии, представени по отношение  на движенията  на салдата  по отсрочени тарифни разлики, свързани  с печалбата  или загубата; или
    (Б) като отделна отчетност статия, заедно  със съответните счетоводни  статии, представени във връзка с движението  на салдата  по отсрочени тарифни разлики, свързани  с печалбата  или загубата.

    B21. По същия начин, въпреки изискванията  на параграф 38 от МСФО (IFRS) 5, организация, която представлява група за освобождаване, която не включва общата сума на дебитни и кредитни салда по сметката на отсрочените тарифни разлики  и компоненти  от група за освобождаване, в начина на отчитане на статия се изисква съгласно параграф 38 от IFRS (МСФО) 5. Вместо това, организацията трябва да представлява общата сума на дебитни и кредитни салда по сметката на отсрочените  тарифни разлики  и компоненти  от група за освобождаване, или:
    (A), като част от отчитането на позициите, представени във връзка с дебитни и кредитни салда по сметката на отсрочените  тарифни разлики; или
    (Б) като отделни счетоводни  записи, заедно  с други дебитни и кредитни салда по сметката на отсрочените тарифни разлики.
    B22. Ако организацията избира  подаване баланс на отсрочени тарифни разлики  и движения  на салда, свързани  с групата за обезвреждане или преустановени дейности, състояща се от съответните членове  на отсрочено  тарифни разлики, информацията за тях, може да се наложи да се оповести  отделно като част от анализа  на статиите висящи тарифни разлики  описано в параграф 33 на този стандарт.
     
    Приемане  на МСФО (IFRS) 10 "Консолидирани  финансови  отчети" и МСФО (МСС) 28 "Инвестиции в асоциирани и съвместни предприятия"
     
    B23. Според параграф 19 от МСФО (IFRS) 10 "майка организация трябва да изготвят консолидирани финансови отчети, с помощта на еднаква счетоводна политика за сходни сделки и други събития при сходни обстоятелства." Параграф  8 на този стандарт изисква предприятието, свързани  с обхвата  на този стандарт и да вземат  решения относно прилагането  му, да се прилагат всички изисквания  на този стандарт към всички неуредени салда на отсрочени тарифни разлики, които възникват в резултат на изпълнението  на организацията на всички видове  дейности, подлежащи  на регулиране  скоростта. Ето защо, ако организацията-майка признава,  салда по сметката на отсрочените тарифни разлики  в своите консолидирани финансови  отчети в съответствие с настоящия стандарт, то следва  да се прилага същата счетоводна политика в балансите  на отсрочени тарифни разлики, които възникват във всички негови дъщерни дружества. Този принцип се прилага независимо от това дали дъщерните  дружества признават  такива баланси в собствените  си финансови  отчети.

    B24. По същия начин, в съответствие с параграфи 35 - 36 на МСФО (МСС) 28 при прилагането  на метода на собствения  капитал "финансови отчети на организацията трябва да се основават  на използването на еднаква счетоводна политика за сходни сделки и събития, които са настъпили при подобни обстоятелства." Поради това е необходимо да се направят  корекции,  за да донесе  на счетоводната политика филиали или съвместното предприятие по отношение  на признаването, оценяването, увреждане и отписване  на отсрочени баланс на тарифните  различия  в съответствие със счетоводните политики на фирмата инвеститор в прилагането  на своя метод на собствения капитал.
     
    Приемане  на МСФО (IFRS) 12 "Оповестяване на дялове  в други предприятия"
     
    B25. Точка 12 (д) на МСФО (IFRS) 12 изисква предприятието да оповести  за всеки от своите дъщерни дружества, които са неконтролиращи участия, които са свързани  с организацията на докладване, печалбата  или загубата, която се приписва  на неконтролиращо участие на участие на дъщерното  дружество в през отчетния период. Една организация, която признава баланси  за сметка отсрочени тарифни разлики, в съответствие с този стандарт, трябва да оповести нетните движенията  на салдата  по отсрочени тарифни разлики, които са включени в сумите, разкриването на която се изисква от параграф 12 (д) на МСФО (IFRS) 12.

    B26. Параграф  12 (г) МСФО (IFRS) 12 изисква предприятието да оповести  за всеки от своите дъщерни дружества, които са неконтролиращи участия, които са от значение за организацията на отчитане, обобщена  финансова информация за дъщерното  дружество в съответствие с параграф Б10 на МСФО (IFRS ) 12. по същия начин, параграф 21 (б) (II) МСФО (IFRS) 12 изисква предприятието да оповести  за всеки от своите съвместни предприятия  и асоциирани предприятия,  които са от съществено  значение за отчетната единица,  обобщена  финансова  информация в
    съответствие с точки В12 и B13 МСФО (IFRS) 12. в параграф Б16 на МСФО (IFRS) 12 е обобщена  финансова информация, че организацията е длъжна да оповести  в съответствие с параграф 21 (в) на МСФО (IFRS) 12 за всички други отделни несъществени  капиталови  филиали и съвместни предприятия.

    B27. В допълнение  към информацията, посочена  в параграфи 12 , 21 , В10 , В12 е - B13 и B16 на МСФО (IFRS) 12, една организация, която признава,  салдата  по сметка на отсрочени тарифни разлики  в съответствие с този стандарт, трябва също да оповести  окончателните дебитни салда на отложено тарифни разлики, крайното салдо по сметката на отсрочените  тарифни разлики, както и информация за нетната движение  на такива остатъци, с освобождаването на сумите, признати в печалбата  или загубата и на сумите, признати в друг всеобхватен доход за всяка организация, която изисква разкриването на такава информация в съответствие с МСФО (IFRS) 12.

    B28. В параграф 19 от МСФО (IFRS) 12 съдържа информацията, че предприятието трябва да оповести, при признаването на печалбата  или загубата от загуба на контрол над дъщерно  предприятие, което се изчислява  в съответствие с параграф 25 от МСФО (IFRS) 10. В допълнение  към информацията, изисквана  по параграф 19 МСФО (IFRS) 12, организацията реши да приложи този стандарт трябва да оповести  част от печалбата  или загубата, свързана с прекратяването на салдата  по сметките признаването на отсрочени тарифни разлики  в бившето дъщерно предприятие по контрола на дата на изгубеното.
     
    Приложение  C

    ВЛИЗАНЕ В СИЛА И ПРЕХОД КЪМ нова процедура СЧЕТОВОДСТВО Това приложение  е неразделна част от този стандарт. Ефективна дата и преход  към нова счетоводна процедура Ефективна дата

    С1. Предприятието  прилага този стандарт, ако първите си годишни финансови  отчети, изготвени в съответствие с
    МСФО за период, започващ  01 януари, 2016 или след тази дата. Разрешава се по-ранно  приложение.  Ако предприятието прилага този стандарт в първите си финансови  отчети по МСФО за по-ранен период, то оповестява този факт.
     
    Приложение D съответни изменения ДА МСФО (IFRS) 1 "Прилагане за първи път на Международните  стандарти за Финансови  отчети "
     
    Това приложение съдържа изменения на МСФО ( МСФО ) 1 "Първа което е следствие  от публикуване на Съвета относно по МСФО стандарт, МСФО ( МСФО ) 14 Новият текст в изменя параграф се подчертае и заличава текст "от отлагането на тарифните  различия" - отбеляза  чрез организация се прилага това изменение в заявлението . . МСФО ( на МСФО ) 1 .
    МСФО (IFRS) 1 "Прилагане за първи път на Международните  стандарти за финансово отчитане" Преди параграф 39w допълнение клауза 39V, както следва:

    39V. С МСФО ( на МСФО ) 14 "Сметката очаква тарифни разлики", издадени през януари 2014 г. , се изменя
    параграф D8b. Предприятието прилага това изменение за годишните периоди,  започващи  1 януари 2016 или след
    тази дата. Разрешава се по-ранно  приложение.  Ако предприятието прилага МСФО ( на МСФО ) 14 за по-ранен период, това изменение се прилага за този по-ранен период.
    В параграф D8b Приложение  D:
    Шест-формулирана по следния начин:

    В контекста на тази позиция, операции са операции,  предмет  на оценяване на регулиране,  ако по отношение  на тяхната политика се използва за установяване на цените, които могат да бъдат изложени  на клиенти за стоки или услуги, и тази политика е обект на надзор  и / или на одобряващия орган, който регулира тарифите (според определението на това понятие в МСФО ( МСФО) 14 "Сметката очаква тарифните  различия").
     

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

     Готови решения за вярно прилагане на данъчните закони

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF " Готови решения за вярно прилагане на данъчните закони"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x