Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Корекция по чл. 79 от ЗДДС във връзка с върнати дефектни изделия

    Христо Досев Отговор, предоставен от
    Христо Досев
    Въпрос:
    Ние сме производствено дружество, регистрирано по ДДС, със счетоводна база – МСС, предприятие от група. Продажбите ни са износ и ВОД. Предмет на дейност – производство на елементи за сондажната индустрия.
    А. В края на 2023 сме начислили провизия за гаранции. Когато клиент предяви рекламация (не се оформят документи за предявена рекламация, а клиентът изпраща мейл, като обяснява какъв е проблемът), изпращаме безплатно изделие фактурирано на цена 0,00 лв. Обичайно дефектните изделия не се връщат при нас.
    Б. Сега имаме случай, в който дефектни продукти се връщат при нас (минали са митница), за да бъде установен проблема. Със следващата доставка ще бъдат изпратени безплатни изделия фактурирани на стойност 0,00 лв.
    Трябва ли да правя корекция във връзка с чл. 79 от ЗДДС за върнатите изделия? Попадаме ли в хипотезата на брак в двата случая – А и Б? Има ли значение дали дефектните изделия се връщат физически при нас? Какви счетоводни записвания се правят? В момента когато изпращаме безплатно изделие, дебитирам ска Провизии за гаранционно обслужване и кредитирам ска Продукция.
    В. Във връзка с този случай на дефектирала продукция тествахме всички изделия на склад от този вид 18 бр. От тях 16 бр. са негодни. Може ли това да се счете за технологичен брак? Произведени са миналата година (общо 60 бр. от този вид), а тази година е произведен само 1 бр.
    Моля за разяснение относно технологичния брак, за който зная, че не се прави корекция във връзка с чл. 79 от ЗДДС.
    Какво трябва да съдържа технологичната документация? Някъде съм срещала, че трябва да се определи процент от всяка произведена партида, но ние не произвеждаме серийно, по някога произвеждаме по 1-2 броя от изделия. Доколкото разбирам, може да се позовем на минал опит. Ние произвеждаме от 2022 г. Всяка година произвеждаме по-големи количества от предходната. Продуктите ни са специфични. Това, което ми хрумва, е да бъде % от произведените до момента изделия, но общо или по продуктов код? Определяме брака за предходната година като процент от произведените изделия и казваме, че за следващата година е технологичен брака, например в размер 2% от произведените до момента изделия. През месец май имаме дефектни 2 бр. изделия. Произведените изделия до месец май са 98 бр. т.е. 2% от 98 = 1.96, следователно само 1 брой е технологичен брак. Как се осчетоводява технологичен брак при МСС? До момента съм го осчетоводявала за 3-4 изделия на етап незавършено производство и разпределям разходите натрупани за дефектиралите изделия в стойността на произведените за месеца изделия.

    Регистрирайте се или влезте в профила си, за да прочетете цялата статия
    Корекция по чл. 79 от ЗДДС във връзка с върнати дефектни изделия

    Бележка: Пълният текст на статията е достъпен само за регистрирани потребители. Натиснете тук, за да се убедите в полезността на експертните отговори в portalschetovodstvo.bg.

    Влизане в акаунта

    Защо да се регистрирам?

    • експерти на Ваше разоложение 24/7/365
    • база данни с новини, отговори, анализи
    • на разположение навсякъде, по всяко време, от всяко устройство

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

     Готови решения за вярно прилагане на данъчните закони

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF " Готови решения за вярно прилагане на данъчните закони"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x