Годишно приключване в НАП между 31 декември 2024 г. и 6 януари 2025 г.
Отговор, предоставен от
PortalSchetovodstvo.bg
PortalSchetovodstvo.bg
23 Дек 2024
От 31 декември 2024 г. до 6 януари 2025 г. Приходната агенция ще бъде заета с годишно приключване за 2024 г. и конфигуриране на информационните системи за работа през 2025 г.
Затова на 31 декември 2024 г. в 10 ч. ще се спре възможността за плащане през виртуален ПОС на НАП. Плащания с карти на ПОС терминали в офисите на агенцията ще могат да се правят до 12 ч. на същия ден.
От 27 декември 2024 г. ще се спре плащането през Е-PAY в е-услугите на НАП, но ще може се правят данъчни и осигурителни вноски чрез банков превод или пощенски запис. При направа на справка за плащанията през е-услугите на НАП данните ще бъдат актуални към 31 декември 2024 г.
Е-услугата за подаване на уведомления за трудови договори ще е достъпна, но резултати от обработка на подадени данни ще се пращат след 6 януари, като ГИТ е уведомена за това.
Плащанията на здравни вноски от ФЛ между 31 декември и 6 януари ще се правят единствено по банков път чрез търговските банки.
Здравноосигурителният статус няма да бъде актуализиран в периода от 1 до 6 януари догодина. В случай че през този период се заплати през търговска банка, то възстановяването на здравни права става в офис на НАП посредством издаване на удостоверение за непрекъснати здравноосигурителни права на хартия. Следващата актуализация на здравния статус ще е на 6 януари и ще включва всички данни към тази дата.
Декларация обр. 7 в периода от 1 до 6 януари ще се подава чрез е- услуга с ПИК или КЕП и на място в офисите на НАП. Подадените данни обаче ще се отразят в системата след 6 януари.
Регистрираните по ЗДДС ще мога да подават справки-декларации и документи чрез е-услугата на НАП. Подадените данни ще се отразят в системата след 6 януари.
От 14 ч. на 31 декември до 6 януари ФЛ и ЮЛ ще могат да използват е-услуги на НАП, като недостъпни ще бъдат:
- услугата за подаване на заявления за регистриране и дерегистриране по ЗДДС, като документите ще се подават единствено на хартия в офис на НАП по регистрация;
- услугата за подаване на искане за издаване на документ;
- услугата за потвърждаване на издаден ПИК;
- услугата за подаване на заявление за приоритетно плащане на осигурителни вноски, вкл. за ДЗПО;
- услугата за плащане на задължения за данъци, осигурителни вноски и задължения подлежащи на принудително събиране.
Няма да има възможност за променяне на електронна поща и телефон за контакт с НАП през е-услуга „Управление на достъпи и на контактна информация“.
ФЛ, подаващи ГДД за облагане на доходи, ще имат възможност да го направят посредством е-услуга на НАП със стартирането на кампанията от 10 януари. В същия ден стартира и подаването на декларации на хартия в офисите на НАП.
Подаването на декларации за облагане с корпоративни данъци чрез е-услуга ще стартира 01 март 2025 г.
източник: nra.bg
БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF " Готови решения за вярно прилагане на данъчните закони"!
Подобни статии от категория НАП
20Дек2024
Относно промени в Наредба № Н-5, касаещи земеделските стопани
от PortalSchetovodstvo.bg
20 Дек 2024
20Ноем2024
НАП с нова е-услуга за несъответствия в отчетни регистри по чл. 124 от ЗДДС
от PortalSchetovodstvo.bg
20 Ноем 2024
10Юли2024
Лицензът на организатор на хазартни игри с нарушения по ЗМИП ще се отнема
от PortalSchetovodstvo.bg
10 Юли 2024
02Юли2024
Стартира лятната контролна кампания на НАП по родното Черноморие
от PortalSchetovodstvo.bg
02 Юли 2024
14Юни2024
Потребителите могат да задържат плащането, ако не получат касова бележка
от PortalSchetovodstvo.bg
14 Юни 2024
27Май2024
Промяна в XSD-схеми за подаване на данни за стоки с висок фискален риск в сила от 27 май
от PortalSchetovodstvo.bg
27 Май 2024