Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Процедури и практики
  • Обнародвания на държавен вестник
  • Финансовото ведомство с предложение за нов начин на изчисляване на такса смет

    PortalSchetovodstvo.bg Отговор, предоставен от
    PortalSchetovodstvo.bg
    От 2017 г. таксата "смет" да бъде изчислява по количеството на изхвърлените отпадъци или броя на живеещите в имота. Това е предвидено в изменения в ЗМДТ, предложени от Министерството на финансите за обществено обсъждане, съобщи БНР.
     
    До момента такса „смет” се заплащаше според данъчната оценка на имота. Този начин също не отпада като възможност за изчисляване на изхвърления отпадък. Предвижданите изменения се забавиха във времето поради очакванията, че таксата за боклука ще се повиши много за гражданите за сметка на определената за бизнеса цена.
     
    Базата за определяне на такса "смет" ще бъде решавана от страна на Общинските съвети. Те имат възможност да избират между "индивидуално измерено количество битови отпадъци за имота, включително чрез торби с определена вместимост и товароносимост", "количество битови отпадъци за имота, определено съобразно броя и вместимостта на необходимите съдове за събиране на битовите отпадъци и честота за тяхното транспортиране" и "брой ползватели на услугата в имота", а също и данъчна оценка или отчетна стойност на недвижимия имот. В случай че основата е "брой ползватели", се допуска да се предвиди допълнително диференциране съобразно вида на имота и извършваната икономическа дейност, предвижда законопроектът. Ако базата е количеството отпадък, общината има възможност да определи минимален брой торби, които гражданинът или фирмата да закупи за годината.
     
    Общините държат на по-голям преходен период при въвеждане на новите такси, защото при промените в методиката за част от гражданите таксата ще се окаже непосилна. Следва да се осигури и ефективен контрол, с оглед да няма нарушители и незаконни сметища.
     
    По отношение на бизнеса остава опцията вместо да плаща такса, сам да сключи договор с оператор за събиране и извозване на отпадъците.

    източник: expert.bg

    БЕЗПЛАТНО приложение portalschetovodstvo.bg

    15 експертни решения на казуси от счетоводната практика

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalSchetovodstvo.bg и получете специалния PDF "15 експертни решения на казуси от счетоводната практика"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x